Pradžia / Tapkite pacientu / Paciento teisės ir pareigos
Tapkite pacientu
VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS VILNIAUS RAJONO CENTRINĖS POLIKLINIKOS PACIENTŲ TEISIŲ ĮGYVENDINIMO POLITIKOS TVARKOS APRAŠAS (PATVIRTINTA VšĮ VRCP vyriausiojo gydytojo 2023 m. balandžio 19 d. įsakymu Nr. V-156) (Atsisiųsti)
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Viešosios įstaigos Vilniaus rajono centrinės poliklinikos (toliau – VšĮ VRCР) sveikatos priežiūros specialistai teikia asmens sveikatos priežiūros paslaugas pacientams mandagiai ir profesionaliai, užtikrindami pacientų orumą, privatumą ir saugą bei skatindami pacientų ir sveikatos priežiūros specialistų bendradarbiavimą, paremtą abipuse pagarba ir atsakomybe už paciento sveikatą. Teisės aktai, reglamentuojantys pacientų teises – Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos civilinis kodeksas, Lietuvos Respublikos Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymas. VšI VRCP pacientų teisių įgyvendinimo politikos tikslas – užtikrinti VšĮ VRCP pacientų teises teikiant sveikatos priežiūros paslaugas. VšĮ VRCP pacientų teisių ir jų įgyvendinimo politikos tvarkos aprašu (toliau -Aprašas) privalo vadovautis visi sveikatos priežiūros specialistai.
2. Pacientų teisių įgyvendinimo politika reglamentuoja asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančių sveikatos priežiūros specialistų veiksmus, užtikrinant pacientų teises sveikatos priežiūros paslaugų teikimo procese.
3. Aprašas parengtas vadovaujantis:
3.1. Lietuvos Respublikos Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymu;
3.2. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2008 m. balandžio 29 d. įsakymu Nr. V-338 „Dėl minimalių asmens sveikatos priežiūros paslaugų kokybės reikalavimų aprašo tvirtinimo”;
3.3. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. kovo 8 d. įsakymu Nr. V-184 „Dėl sutikimo dėl sveikatos priežiūros paslaugų teikimo formos reikalavimų aprašo patvirtinimo”;
3.4. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2011 m. gegužės 20 d. įsakymu Nr. V-506 „Dėl rašytinės informacijos, įskaitant ir konfidencialią, apie pacientą ir jam suteiktas paslaugas teikimo ir šios paslaugos apmokėjimo tvarkos patvirtinimo”;
3.5. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2011 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. V-658„Dėl paciento teisės susipažinti su įrašais savo medicinos dokumentuose tinkamo igyvendinimo”;
3.6. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2021 m. liepos 16 d. įsakymas Nr. V-1673 „Dėl Asmens sveikatos priežiūros įstaigos darbuotojų elgesio kodekso patvirtinimo”;
3.7. VšĮ VRCP vyriausiojo gydytojo 2022 m. birželio 1 d. įsakymu Nr. V-160 „Dėl VšĮ Vilniaus rajono centrinės poliklinikos darbo ir vidaus tvarkos taisyklių patvirtinimo“.
4. Naudojamos sąvokos: Pacientas – asmuo, kuris naudojasi VšĮ VRCP teikiamomis paslaugomis, nepaisant to, ar jis sveikas, ar ligonis; Paciento atstovas – atstovas pagal įstatymą arba atstovas pagal pavedimą; Paciento prašymas – asmens rašytinis kreipimasis į sveikatos priežiūros įstaigą, kuriame prašoma paaiškinti, suteikti informaciją ar gauti pageidaujamus medicininius dokumentus.
II. PACIENTO TEISIŲ UŽTIKRINIMAS
5. Teisė į kokybiškas sveikatos priežiūros paslaugas – užtikrinama teikiant prieinamas, saugias, veiksmingas sveikatos stiprinimo, ligų prevencijos, diagnostikos, pacientų gydymo ir slaugos paslaugas, kurias tinkamam pacientui, tinkamu laiku, tinkamoje vietoje suteikia tinkamas sveikatos priežiūros specialistas ar sveikatos priežiūros specialistų komanda pagal šiuolaikinio medicinos ir slaugos mokslo lygį ir gerąją patirtį, atsižvelgiant į paslaugos teikėjo – VšĮ VRCP galimybes ir paciento poreikius bei lūkesčius, juos tenkindami ar viršydami: Pacientas turi teisę į savo garbės ir orumo nežeminančias sąlygas ir pagarbų sveikatos priežiūros specialistų elgesį. Kuriant geranorišką darbo aplinką, pagarbius santykius su pacientais ir jų atstovais, VšĮ VRCP vyriausiojo gydytojo įsakymu patvirtintas elgesio kodeksas, su kuriuo visi darbuotojai susipažinę ir privalo laikytis darbo metu. Pacientui turi būti suteikiamos mokslu pagrįstos nuskausminamosios priemonės, kad jis nekentėtų dėl savo sveikatos sutrikimų. Pacientas turi teisę būti prižiūrimas ir numirti pagarboje. Privalomuoju sveikatos draudimu apdraustas asmuo, prisirašęs prie VšĮ VRCP, turi teisę gauti nemokamas sveikatos priežiūros paslaugas, kompensuojamas iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo lėšų, valstybės ir savivaldybių biudžetų, taip pat lėšų, skirtų sveikatos programoms finansuoti, teisės aktų numatyta tvarka ir sąlygomis. Pacientas turi teisę gauti būtinają medicinos pagalbą neatidėliotinai, pagal Sveikatos apsaugos ministerijos nustatytą būtinosios medicinos pagalbos mastą ir teikimo tvarką.
6. Teisė pasirinkti sveikatos priežiūros įstaigą ir sveikatos priežiūros specialistą: Paciento teisė prisirašyti prie VšĮ VRCP nėra ribojama. Pacientų prirašymo prie įstaigos tvarka reglamentuojama VšĮ VRCP asmenų prirašymo prie šeimos ir / ar psichikos sveikatos centro gydytojų tvarkoje. Pacientas prirašomas prie jo pasirinkto šeimos gydytojо, išskyrus atvejus, kai dėl darbo krūvio šeimos gydytojas negali aptarnauti didesnio skaičiaus asmenų ar kitų aplinkybių, tokiu atveju pacientui siūloma pasirinkti kitą šeimos gydytoją. VšĮ VRCP pacientas turi galimybę susipažinti su šeimos gydytojų sąrašu, prie kurių galima prisirašyti, sąrašai skelbiami įstaigos registratūroje ir internetinėje svetainėje www.vrcp.lt. Šeimos gydytojui nukreipiant pacientą specialisto konsultacijai, suteikiama informacija, kuriose įstaigose (nurodomos bent tris) dirba nurodytos profesinės kvalifikacijos gydytojai specialistai. Asmuo gali būti prirašytas prie VšĮ VRCP veikiančio psichikos sveikatos centro (toliau – PSC) arba prie kito Vilniaus teritorinės ligonių kasos teritorijoje veikiančio ir paslaugas teikiančios PSC. Pacientui atsisakius skiriamo tyrimo ar gydymo, gydytojas privalo paaiškinti pacientui galimas pasekmes ir informuoti, kur ir su kokios profesinės kvalifikacijos specialistais pacientas galėtų pasikonsultuoti, prieš priimdamas galutinį sprendimą.
7. Teisė į informaciją:
7.1. VšĮ VRCP informacijos pateikimo vietose ir įstaigos interneto svetainėje www.vrcp.lt yra visiems prieinama informacija apie:
7.1.1. VšĮ VRCP ir jo padalinių darbo valandas;
7.1.2. VšĮ VRCP teikiamas nemokamas pirmines, antrines asmens sveikatos priežiūros, palaikomojo gydymo ir slaugos paslaugas;
7.1.3. mokamas paslaugas bei informacija apie jų kainas;
7.1.4. informacija apie VšĮ VRCP dirbančius gydytojus, jų profesinę kvalifikaciją;
7.1.5. informacija apie gydytojų priėmimo laikus;
7.1.6. kur kreiptis po VšĮ VRCP darbo valandų;
7.1.7. kaip ir kokiais atvejais kviesti šeimos gydytoją į namus;
7.2. Gydytojas suteikia išsamią ir pacientui suprantamą informaciją apie jo sveikatos būklę, nustatytą ar įtariamą ligos diagnozę, reikalingus tyrimus, galimus gydymo metodus, ligos prognozę, aiškiai ir konkrečiai atsako į paciento klausimus.
7.3. Su pacientu, sergančiu lėtine liga, gydytojas aptaria gydymo planą, įtraukiant į jį, kai reikia, gyvensenos keitimo priemones. Gydytojas su šiuo planu žodžiu supažindina pacientą ir apie tai pažymi formoje E025. Gydymo eigoje keičiant planą, pacientas apie pasikeitimus informuojamas žodžiu.
7.4. Gydytojas pacientui informacijos apie jo sveikatos būklę neteikia, kai:
7.4.1. informacija gali pakenkti paciento sveikatai ar sukelti pavojų jo gyvybei. Tokiais atvejais informacija teikiama paciento atstovui (atstovui pagal įstatymą ar atstovui pagal pavedimą);
7.4.2. pacientas pareiškė atsisakymą gauti informaciją:
7.4.3. psichikos ir elgesio sutrikimų turinčio paciento teisės gauti informaciją ypatumus nustato Lietuvos Respublikos psichikos sveikatos priežiūros įstatymas.
8. Paciento teisė nežinoti: Informacija apie paciento sveikatos būklę, ligos diagnozę, VšĮ VRCP taikomus ar gydytojui žinomus kitus gydymo ar tyrimo būdus, galimą riziką, komplikacijas, šalutinį poveikį, gydymo prognozę negali būti pacientui pateikiama prieš jo valią. Savo atsisakymą gauti informaciją pacientas turi aiškiai išreikšti (kokios informacijos nenori gauti) ir patvirtinti savo parašu. gydytojas
9. Teisė susipažinti su įrašais savo medicinos dokumentuose:
9.1. pacientui žodžiu pareiškus norą susipažinti su įrašais sveikatos istorijoje, pacientui pasiūlo paaiškinti informaciją. Jeigu pacientas su tokiu pasiūlymu nesutinka, jam suteikiama galimybė peržiūrėti sveikatos istoriją, kartu užtikrinant pacientui patogų laiką ir vietą;
9.2. pacientui peržiūrint savo sveikatos istoriją, dalyvauja VšĮ VRCP darbuotojas – sveikatos priežiūros specialistas, siekiant išsaugoti istorijoje esančios informacijos vientisumą ir paaiškinti pacientui įrašų prasmę;
9.3. gydytojas nusprendžia nepateikti pacientui jo medicinos dokumentų, jeigu juose esanti informacija galėtų pakenkti paciento sveikatai ar sukeltų pavojų jo gyvybei. Apie sprendimą nepateikti pacientui medicinos dokumentų ir tokio sprendimo motyvus gydytojas paaiškina pacientui ir įrašo jo sveikatos istorijoje;
9.4. jeigu pacientas, susipažinęs su įrašais savo sveikatos istorijoje mano, kad įrašas yra netikslus, neišsamus, dviprasmiškas ar įraše esantys duomenys néra susiję su diagnoze, gydymu ar slauga, jis gali prašyti įrašą ištaisyti. Tuo tikslu pacientas turi pateikti rašytinį prašymą ištaisyti sveikatos informaciją, nurodydamas priežastį. Jeigu paciento prašymas pagrįstas, gydytojas ar kitas įrašą padaręs sveikatos priežiūros specialistas per 10 darbo dienų šį įrašą ištaiso, papildo, užbaigia, ar pakeičia. VšĮ VRCP gali atsisakyti tenkinti paciento prašymą ištaisyti sveikatos informaciją, jeigu: – ši informacija buvo sukurta ne įstaigoje, pvz., išrašas iš kitos įstaigos; – įrašyta informacija yra tiksli ir pilna; – jeigu įrašą padaręs specialistas nusprendžia įrašo nekeisti, o pacientas savo prašymo neatsisako, galutinį sprendimą priima VšĮ VRCP vyriausiasis gydytojas. Atsisakius keisti įrašą sveikatos istorijoje, pacientui per 15 darbo dienų išsiunčiamas atsisakymas keisti įrašą, pateikiant priežastis, kodėl įrašas paliekamas sveikatos istorijoje toks, koks Yra.
9.5. Pacientui paprašius padaryti sveikatos istorijos ar atskirų medicinos dokumentų kopijas, diagnozės ir gydymo aprašymus, jis raštu kreipiasi į VšĮ VRCP vyriausiąjį gydytoją, nurodydamas prašomos informacijos apimtį, formą ir kitus aspektus. Už medicinos dokumentų kopijas, diagnozės ir gydymo aprašymus pacientas sumoka nustatyto dydžio mokestį. Paciento lėšomis apmokėtų dokumentų kopijos padaromos ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo paciento kreipimosi dienos. Pacientui pageidaujant gauti savo medicinos dokumentų išrašą, jis padaromas paciento lėšomis ir išduodamas per 10 kalendorinių dienų nuo šios paslaugos apmokėjimo. Pacientas gali susipažinti su įrašais savo medicinos dokumentuose (išskyrus greitosios medicinos pagalbos ir psichikos sveikatos duomenis) Elektroninėje sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinėje sistemoje esveikata.lt.
10. Teisė į privataus gyvenimo neliečiamuтą:
10.1. paciento privatus gyvenimas yra neliečiamas. Informacija apie paciento gyvenimo faktus gali būti renkama tik su paciento sutikimu ir tuo atveju, jei tai būtina ligai diagnozuoti, gydyti ar slaugyti;
10.2. duomenys apie paciento apsilankymą VšĮ VRCP, paciento sveikatos būklę, taikytas diagnostikos, gydymo ir slaugos priemones laikomi konfidencialiais visą laiką (ir po paciento mirties). Teisę gauti informaciją po paciento mirties turi įpėdiniai pagal testamentą ir pagal įstatymą, sutuoktinis (partneris), tėvai, vaikai;
10.3. konfidenciali informacija gali būti suteikiama kitiems asmenims, tik turint rašytinį paciento sutikimą, kuriame nurodyta kam ir kokia informacija gali būti teikiama. Pacientas turi teisę nurodyti asmenis, kuriems konfidenciali informacija negali būti teikiama. Asmenims, tiesiogiai dalyvaujantiems gydant ar slaugant pacientą, atliekantiems paciento sveikatos ekspertizę, be paciento sutikimo konfidenciali informacija gali būti suteikiama tais atvejais ir tiek, kiek tai būtina paciento interesams apsaugoti. Kai pacientas laikomas negalinčiu protingai vertinti savo interesų ir nėra jo sutikimo, konfidenciali informacija gali būti suteikiama paciento atstovui, sutuoktiniui (partneriui), tėvams (įtėviams) ar pilnamečiams vaikams tiek, kiek tai būtina paciento interesams apsaugoti;
10.4. be paciento sutikimo teisės aktų nustatyta tvarka konfidenciali informacija gali būti suteikiama valstybės institucijoms, kurioms Lietuvos Respublikos įstatymai suteikia teisę gauti konfidencialią informaciją apie pacientą prieš jo valią. Konfidenciali informacija šiems asmenims gali būti suteikiama tik rašytiniu jų prašymu, kuriame nurodomas konfidencialios informacijos prašymo pagrindas, jos naudojimo tikslai ir reikalingos informacijos mastas;
10.5. kai pacientas laikomas negalinčiu protingai vertinti savo interesų ir nėra jo sutikimo, konfidenciali informacija gali būti suteikiama paciento atstovui, sutuoktiniui, sugyventiniui (partneriui), tėvams (itėviams) ar pilnamečiams vaikams tiek, kiek tai būtina paciento interesams apsaugoti;
10.6. apie sužalotus pacientus, kuriems žala galėjo būti padaryta nusikalstama veika, Įstaigos darbuotojai privalo pranešti teisėsaugos institucijoms;
10.7. pacientui nuo 16 metų sveikatos priežiūros paslaugos teikiamos tik su jo sutikimu, išskyrus būtinosios medicinos pagalbos paslaugų teikimo atvejus, kai pacientas negali savo valios išreikšti pats;
10.8. konsultacijų metu stengiamasi maksimaliai užtikrinti paciento privatumą: uždaromos kabineto durys, kiti darbuotojai prieš įeidami į kabinetą, kai ten yra pacientas, turi pasibelsti ir laukti pakvietimo arba prieš įeinant paskambinti telefonu;
10.9. prieš atliekant pacientui invazinę ir (ar) intervencinę procedūrą, turi būti gautas informacija pagrįstas paciento sutikimas, kad jam būtų atliekama konkreti invazinė ir (ar) intervencinė procedūra. Toks sutikimas turi būti išreikštas raštu, pasirašant sveikatos apsaugos ministro patvirtintus reikalavimus atitinkančią formą;
10.10. nepilnamečiam pacientui iki 16 metų sveikatos priežiūra teikiama tik su jo atstovų sutikimu, išskyrus būtinosios medicinos pagalbos paslaugų teikimo atvejus. Jeigu yra nesutarimų tarp paciento iki 16 metų ir jo atstovų, diagnostikos ir gydymo metodus parenka gydytojų konsiliumas, atsižvelgdamas į nepilnamečio interesus;
10.11. nepilnametis pacientas iki 16 metų, kuris, gydytojo pagrįsta nuomone, išreikšta medicinos dokumentuose, gali pats teisingai vertinti savo sveikatos būklę, turi teisę savarankiškai kreiptis ir spręsti dėl jam reikiamų sveikatos priežiūros paslaugų teikimo, išskyrus įstatymų nustatytus atvejus;
10.12. užtikrinant paciento teisę į privataus gyvenimo neliečiamumą, VšĮ VRCP vadovaujasi nuostata, kad paciento interesai ir gerovė yra svarbesni už visuomenės interesus.
11. Paciento teisė į anoniminę sveikatos priežiūrą:
11.1. anoniminė sveikatos priežiūra – sveikatos priežiūros paslaugų teikimas pacientui, kai asmens duomenys, leidžiantys nustatyti jo asmens tapatybę, nenurodomi medicinos dokumentuose.
11.2. teisę į sveikatos priežiūros paslaugas, neatskleidžiant asmens tapatybės, turi ne jaunesni kaip 16 metų pacientai, sergantys Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyto sąrašo ligomis. Už sveikatos priežiūros paslaugas, neatskleidžiant asmens tapatybės, pacientas moka pats, išskyrus teisės aktų nustatytas išimtis;
11.3. teisę į sveikatos priežiūros paslaugas, neatskleidžiant asmens tapatybės, turi ne jaunesni kaip 16 metų pacientai, sergantys Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyto sąrašo ligomis. Už sveikatos priežiūros paslaugas, neatskleidžiant asmens tapatybės, pacientas moka pats, išskyrus teisės aktų nustatytas išimtis. Sveikatos priežiūros paslaugų teikimo, kai neatskleidžiama asmens tapatybė, tvarką reglamentuoja Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. kovo 4 d. įsakymas Nr. V-178 „Dėl sveikatos priežiūros paslaugų teikimo, kai neatskleidžiama asmens tapatybė, tvarkos aprašo patvirtinimo”.
12. Paciento teisė atsisakyti dalyvauti biomedicininiuose tyrimuose ir mokymo procese:
12.1. įtraukiant pacientą į biomedicininius tyrimus ir mokymo procesą, turi būti vadovaujamasi nuostata, kad paciento interesai ir gerovė yra svarbesni už mokslo interesus.
12.2. be paciento rašytinio sutikimo negalima jo įtraukti į biomedicininius tyrimus. Paciento įtraukimo į šiuos tyrimus tvarką nustato Biomedicininių tyrimų etikos įstatymas.
13. Paciento teisė pateikti skundą dėl jo teisių pažeidimo:
13.1. pacientas turi teisę pareikšti skundą, jei jo manymu, buvo pažeistos jo teisės, ne vėliau kaip per vienerius metus nuo dienos, kai sužino, kad jo teisės pažeistos, bet ne vėliau kaip per 3 metus nuo teisių pažeidimo dienos, išskyrus atvejus, kai dėl jo teisių pažeidimo padaryta žala, dėl kurios atlyginimo privalo kreiptis Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymo 24 straipsnyje nustatyta tvarka;
13.2. pacientas ar jo atstovas pagal įstatymą ar pavedimą, skundą ar prašymą pateikia atvykus tiesiogiai į VšĮ VRCP sekretoriatą, paštu Laisvės pr. 79, Vilnius ar elektroninio pašto adresu [email protected].;
13.3. pacientų rašytinius skundus ir prašymus priima ir registruoja įstaigos sekretorius Asmenų skundų, padėkų ir kitų dokumentų registre, kuris laikomas sekretoriate;
13.4. paciento prašymai ir skundai, pateikti žodžiu, į kuriuos galima atsakyti nedelsiant, nepažeidžiant asmens, kuris kreipiasi, kitų asmenų ar VšĮ VRCP interesų, VšĮ VRCP neregistruojami. Jei į žodžiu pateiktą prašymą ar skundą negalima atsakyti nedelsiant, ar pacientas lieka nepatenkintas žodiniu sprendimu, pacientui ar jo atstovui sudaroma galimybė išdėstyti prašymą ar skundą raštu;
13.5. reikalavimai paciento rašytiniam prašymui ar skundui:
13.5.1. nurodytas paciento vardas ir pavardė;
13.5.2. nurodyta paciento gyvenamosios vietos adresas, telefono ryšio Nr. ir (arba) e. pašto adresas;
13.5.3. nurodytos paciento teisės, kurias jo manymu, buvo pažeistos, teikiant asmens sveikatos priežiūros paslaugas;
13.5. 4. nurodytos paciento teisių pažeidimą pagrindžiančios aplinkybės (aprašymas);
13.5.5. раciento reikalavimai;
13.5.6. turi būti paciento pasirašytas;
13.5.7. kartu su skundu ar prašymu pacientas turi pateikti tapatybę patvirtinantį dokumentą, jeigu skundas teikiamas el.paštu, jis turi būti pasirašytas elektroniniu parašu.
14. Jeigu prašymą ar skundą pateikia paciento atstovas:
14.1. turi būti nurodyta paciento, kurio vardu kreipiamasi, vardas ir pavardė;
14.2. nurodyti paciento atstovo vardas ir pavardė;
14.3. paciento atstovo gyvenamosios vietos adresas, telefono ryšio Nr. ir (arba) е. pašto adresas;
14.4. atstovavimą liudijantis dokumentas;
14.5. atstovo tapatybę liudijantis dokumentas.
15. Pacientui (ar jo atstovui) paaiškinama, kad šių reikalavimų neatitinkantys prašymai ar skundai, o taip pat neiskaitomi prašymai ar skundai nebus nagrinėjami ir bus grąžinami pacientui.
16. Paciento skundą privaloma išnagrinėti ir raštu pranešti pacientui nagrinėjimo rezultatus ne vėliau kaip per 20 darbo dienų. Po to, kai skundas ar prašymas išnagrinėtas Įstaigoje, tačiau pacientas nesutinka su priimtu sprendimu, jis turi teisę kreiptis į šias pacientų skundus nagrinėjančias valstybės institucijas:
16.1. dėl jo pažeistų teisių, susijusių su asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumu ir kokybe, gynimo turi teisę kreiptis į Valstybinę akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybą prie Sveikatos apsaugos ministerijos;
16.2. dėl jo pažeistų teisių, susijusių su privalomojo sveikatos draudimo klausimais, gynimo – į Valstybinę ligonių kasą prie Sveikatos apsaugos ministerijos;
16.3. dėl jo pažeistų teisių, susijusių su asmens sveikatos priežiūros paslaugų atitiktimi bioetikos reikalavimams, gynimo – į Lietuvos bioetikos komitetą.
17. Paciento teisė į sveikatai padarytos žalos (turtinės ar neturtinės) atlyginimą:
17.1. pacientas ar kitas asmuo, įstatymu nustatyta tvarka turintis teisę ir norėdamas gauti žalos atlyginimą, ne vėliau kaip per 3 metus nuo dienos, kai sužinojo ar turėjo sužinoti apie žalą, turi kreiptis į Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisiją, veikiančia prie Sveikatos apsaugos ministerijos, su rašytiniu prašymu dėl žalos atlyginimo. Komisija prašymus nagrinėja neatlygintinai;
17.2. Informaciją kur kreiptis dėl teisę į žalos, padarytos pažeidus jo teises teikiant sveikatos priežiūros paslaugas, atlyginimą skelbiama VšĮ VRCP interneto svetainėje www.vrcp.lt.
III. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
18. Teisės ir personalo skyriaus vedėjas-juristas yra atsakingas už Pacientų teisių politikos tvarkos aprašo įgyvendinimą VšĮ VRCP.
19. Aprašas gali būti papildomas, tikslinamas ar keičiamas pasikeitus reglamentuojantiems teisės aktams, įstaigos vidaus dokumentams.